Werken-bij-site: méér dan wat vacatures

Je bent op zoek naar een manier om de juiste mensen te vinden, ze te overtuigen én ze zo snel mogelijk op de plek te hebben waar jij en zij blij van worden. Maar een eenvoudige pagina op je website wordt het niet.

🏢

Jouw werken-bij-site straalt niet alleen jouw merk en huisstijl uit, maar geeft tegelijkertijd een goede indruk van de cultuur binnen je bedrijf en hoe het is om er te werken.

Nee, je wilt een doordachte 'microsite', los van je hoofdwebsite (of wellicht op een subdomein ervan), omdat je naar je potentiële nieuwe werknemers een iets andere boodschap wilt uitdragen dan naar je klanten. Dicht bij wat je vertegenwoordigt, maar vanuit een iets andere invalshoek bekeken. Het jaarlijkse ski-uitje dat je voor je werknemers organiseert past niet bij de formele sfeer van je bedrijf. Je wilt een werken-bij-website laten maken.

Een werken-bij geeft een goede indruk van de cultuur binnen je bedrijf en hoe het is om er te werken. Een werken-bij geeft een goede indruk van de cultuur binnen je bedrijf en hoe het is om er te werken.

Is een werken-bij iets voor mij?

Jouw werken-bij-site straalt niet alleen jouw merk en huisstijl uit, maar geeft tegelijkertijd een goede indruk van de cultuur binnen je bedrijf en hoe het is om er te werken.

Je kan daarnaast nog onderscheid maken tussen afdelingen, filialen of bijvoorbeeld stages en vaste aanstellingen. Zo is de kans groter dat bezoekers snel vinden wat ze zoeken, zonder dat ze daarvoor eerst een rits aan voor hen irrelevante vacatures moeten doorspitten.

Bovendien is je gerichte vacaturesite eenvoudig te koppelen met een ATS (Applicant Tracking System). Hiermee wordt het verzamelen van sollicitaties vereenvoudigd en het algehele sollicitatieproces versneld. Een ATS is vergelijkbaar met wat een CRM-systeem voor klantrelaties doet.

Ook vanuit een SEO-oogpunt kan het interessant zijn om een site gewijd aan je vacatures te hebben, zodat je het verkeer direct de juiste richting uitstuurt en beide websites een duidelijke focus hebben.

Mensen die op jouw vacaturepagina uitkomen weten immers al waarnaar ze op zoek zijn en kennen in ieder geval je bedrijfsnaam.

🔌

Je gerichte vacaturesite is eenvoudig te koppelen met een ATS.

Oké, maar hoe pak ik dat aan?

Een nieuwe website laten bouwen is één ding, maar die moet natuurlijk ook met content worden gevuld; wat zet je erop om de juiste mensen aan te spreken?

Bedenk wat mogelijke sollicitanten graag van je bedrijf zouden willen weten, nog voor ze in het toetsenbord klimmen om hun motivatiebrief te typen.

Meer weten?

Wil je graag meer weten over je eigen vacaturesite, complete werken-bij-website of andere ontwikkelingen binnen onze branch? Abonneer je op onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks een update.

Geef met tekst en foto’s een algemene maar overtuigende indruk van je bedrijf en maak per vacature een duidelijke opsomming van de werkzaamheden, verwachtingen en wat jij te bieden hebt. Wees zo concreet mogelijk, zodat er geen misverstanden ontstaan tijdens het sollicitatieproces.

En wie kan er beter vertellen hoe het is om in jouw organisatie te werken dan je huidige werknemers? Vraag ze een video op te nemen of een leuke anekdote over hun dagelijkse bezigheden te schrijven.


Hulp nodig?

Wij helpen je niet alleen met het ontwerpen en ontwikkelen van je site. We adviseren je ook over de inhoud.

Project starten
Ruud van Ham
Ready... Let’s go! 👋

Klaar om je digitale uitdagingen aan te pakken? Wacht niet langer en schakel onze expertise in!

neem contact op