Sinterklaasjournaal alt

Interactieve cadeautjes

Sinterklaasjournaal Sinterklaasjournaal

Sinterklaasjournaal

Bij Keistoer klopt ons hart al twaalf jaar vol verwachting. Elke zomer werken we aan de website van het Sinterklaasjournaal. Ook voor diverse andere NTR-programma’s hebben we apps ontwikkeld, zoals Sesamstraat, Het Zandkasteel en De Dino show.

De missie: een interactieve website die aansluit bij de doelgroep én de verhaallijn. Kinderen stimuleren om na elke uitzending de website te bezoeken, waar het avontuur online verder gaat. Zo heeft de NTR veel meer dan alleen de 15 minuten zendtijd om het verhaal van Sinterklaas te vertellen.

Keistoer is betrouwbaar, flexibel en werken tot de laatste seconde door totdat het écht helemaal goed is!

Liesbeth van de Kar

NTR

Sinterklaasjournaal Sinterklaasjournaal

Ideeën voor de website worden bij zomerse temperaturen uitgedacht, ergens halverwege Budel en Hilversum. Samen met de NTR bedenken we spelletjes en andere fun features. Omdat we op conceptueel niveau mogen meedenken, is onze meerwaarde maximaal.

Sinterklaasjournaal Sinterklaasjournaal
Sinterklaasjournaal Sinterklaasjournaal

Om de aandacht te trekken én vast te houden, verzinnen we elk jaar nieuwe spelelementen (gamification) in lijn met het verhaal. De spelletjes zijn verrassend, dynamisch en interactief. Zo konden kinderen ooit hun naam intypen om te checken of Sint een cadeautje had meegenomen. Of hun adres om te zien of de Sint hun huis wist te vinden. Afhankelijk van hun invoer krijgen ze een uniek resultaat of gepersonaliseerd filmpje. Bijvoorbeeld door een koppeling met Google Streetview of een door Dieuwertje Blok hoogstpersoonlijk (in vele versies) ingesproken tekst.

Voor de website van het sinterklaasjournaal werken we met React. Daardoor werkt de site extra snel en zonder page loads, en voelt deze aan als een app. We maakten hiervoor een koppeling met het CMS van de NTR, maar op dezelfde manier kunnen we elk ander bestaand CMS integreren. De website werkt op alle mogelijke devices en als het moet zelfs offline.

Sinterklaasjournaal Sinterklaasjournaal
Sinterklaasjournaal alt
Ruud van Ham - Keistoer Ruud van Ham - Keistoer
Werken aan het best bewaarde geheim van Nederland maakt het extra uitdagend.

Ruud van Ham

Directeur

In de actieperiode (november-december) telt de website van het Sinterklaasjournaal circa 600.000 unieke bezoekers. Jong en oud worden aangespoord om het feest mee te vieren: gezinnen, grootouders, scholen en kinderopvangcentra.

Met onze eigentijdse bijdrage aan een eeuwenlange traditie hebben we het Sinterklaasfeest een hele nieuwe dimensie gegeven.  

Sinterklaasjournaal Sinterklaasjournaal

600.000 
unieke bezoekers

Leuk voor
jong & oud

100%
responsive

Sinterklaasjournaal Sinterklaasjournaal
Sinterklaasjournaal Sinterklaasjournaal
Meer informatie? alt

Beleving en interactie

Wil jij ook een website of app die jouw klanten écht raakt? Een gebruikerservaring die direct aansluit bij de behoeften van jouw doelgroep?