Oryx alt

Houvast door
het juiste beeld

Oryx Oryx

Oryx

Een nieuw internationaal recruitmentbedrijf, opgericht door twee mensen met veel ervaring én een enorme passie voor internationaal ondernemerschap, mindfulness en business coaching. Een bedrijf nog zonder naam of vastomlijnde koers.

Kijk, dat zijn klanten waar wij bij Keistoer direct warm voor lopen. Niets liever dan samen met de klant hun identiteit ontwikkelen, in woord, beeld én handelen.

Verwacht en toch verwonderd, dat was het gevoel toen Oryx geboren werd.

Koen Mathijssen

Oryx

Koen Mathijssen Koen Mathijssen
Oryx Oryx

Voor deze opdracht gingen we van start met een cardsorting sessie. Klanten zelf, maar ook ons team, krijgen zo de nodige inzichten. Zoals: wie zijn we? Wat is ons doel en hoe willen we onszelf naar buiten toe presenteren?

Het resultaat is een set woorden op basis waarvan we een unieke ‘brandstory’ formuleren.

Oryx Oryx
Oryx Oryx

Op vakantie in Zuid Afrika maakte onze collega Bart ooit een foto van een grazende Oryx (Afrikaanse antilope). Tijdens de cardsorting sessie kwam dit beeld weer naar boven: een sierlijk dier, compleet mindful in een indrukwekkend landschap. Het werd hét symbool voor alles waar dit bedrijf voor stond, inclusief de naam. Met de Oryx als metafoor maakt de brandstory direct duidelijk wat dit bedrijf voor je kan betekenen.

De corporate story is als een kapstok voor alle uitingen. Het komt terug in de stijl , de tone of voice en zelfs in het doen en laten van de medewerkers. Zo heeft het intakegesprek aan tafel – waarbij de kandidaat normaal gesproken recht tegenover de recruiter of coach zit – bij Oryx plaatsgemaakt voor een wandeling door het bos. Schouder aan schouder, pratend over zeer uiteenlopende onderwerpen; zakelijk én privé.

Het resultaat: échte kwalitatieve gesprekken waarbij kandidaten zowel hun kracht als hun kwetsbaarheid durven te tonen. En dat geeft weer vele bruikbare handvatten voor een optimale begeleiding gedurende het traject.

Oryx Oryx
Oryx alt
Bart van der Looij - Keistoer Bart van der Looij - Keistoer
In Zuid Afrika stond ik ermee oog in oog, toen wist ik het: Oryx moest de naam worden.

Bart van der Looij

New business

Oryx ontdekte via dit traject hoe en waarmee het bureau zich kan onderscheiden van andere aanbieders. Dit draagt bij aan een stevige concurrentiepositie. In feite hebben we het innerlijk van dit bedrijf gekoppeld aan een herkenbaar uiterlijk.

Dankzij een heldere strategie en identiteit wordt de doelgroep nadrukkelijk aangesproken en zo krachtiger verbonden aan de missie van Oryx. De brandstory is daarbij als een maatpak: past perfect en zit comfortabel.

Oryx Oryx

Creatief

Persoonlijk

Uniek

Oryx Oryx
Oryx Oryx
Meer informatie? alt

De kracht van
het juiste beeld

Tijdens het huisstijl traject van Oryx kwam het merk letterlijk tot leven. Wij zijn er trots op dat we deze ondernemers mochten helpen hun visie op krachtige wijze over te brengen. Niet alleen via logo en huisstijl maar in elk aspect van hun onderneming.