Doordeogenvan.org alt

Focus op
accessibility

Doordeogenvan.org Doordeogenvan.org

Doordeogenvan.org

In samenwerking met Bex*communicatie ontwikkelde Keistoer een campagnewebsite voor het Bartiméus Fonds; een fonds dat visueel beperkten helpt het leven te leiden dat bij hen past.

Nederland telt ongeveer 300.000 blinden en slechtzienden. Wereldwijd zijn er zo’n 285 miljoen mensen met een visuele beperking. De campagnewebsite ‘Door de ogen van’ heeft als doel bewustwording te creëren, de focus te leggen op wat visueel beperkten wél kunnen en vooroordelen weg te nemen.

Het motto: het gaat niet om hoeveel procent je ziet, maar om hoeveel procent je leeft!

De European Excellence Award is een bekroning op onze prettige samenwerking.

Mina Shahabi

Bex*communicatie

Doordeogenvan.org Doordeogenvan.org

Een toegankelijke website voor visueel beperkten: deze uitdaging past perfect in ons straatje. Al jaren ontwikkelen wij websites voor een brede doelgroep.

Om onze kennis nog verder uit te diepen, betrekken we graag leden van de doelgroep bij een project. Zo ook bij ‘Door de ogen van’.

Doordeogenvan.org Doordeogenvan.org
Doordeogenvan.org Doordeogenvan.org

Vanuit inzicht in hun problemen konden we beslissingen nemen. Hoe gaan we om met braille toetsenbord, speech readers en ingebouwde functionaliteit in browser en websites? Hoe ondervangen we de belemmeringen van visueel beperkte mensen met gehoorproblemen?

Onze specialisten kennen de voorwaarden waaraan een website als deze moet voldoen. Met variabelen als font, contrast, witruimte en kleurgebruik zorgen zij voor een optimale leesbaarheid van geschreven tekst. Daarnaast spelen zij met layout, kleurgebruik, feedback bij formulieren en beschrijvingen van visuele elementen.

Het resultaat: een website die zowel qua techniek als design volledig op deze specifieke doelgroep is afgestemd én voldoet aan de accessibility richtlijnen van de WCAG 2.0, Level AA.

Doordeogenvan.org Doordeogenvan.org
Doordeogenvan.org alt
Maarten Plessius - Keistoer Maarten Plessius - Keistoer
Ontwikkelen voor een doelgroep die te vaak vergeten wordt, dat zet je extra aan het denken.

Maarten Plessius

Backend developer

Het ontwikkelen van deze website was voor ons een reis door bekende wateren, maar met een verrassende bestemming: de European Excellence Award voor de beste campagne in de Benelux!

Trots dat we erin geslaagd zijn een toegankelijke website te ontwikkelen waarbij ook visueel beperkten toegang hebben tot alle functionaliteiten. Trots dat we hun verhalen zichtbaar konden maken. Met deze site laten we zien dat alles mogelijk is: dat je ook met een visuele beperking voor 100% leeft.

Doordeogenvan.org Doordeogenvan.org

Toegankelijk

Doelgericht

Meetbaar

Doordeogenvan.org Doordeogenvan.org
Doordeogenvan.org Doordeogenvan.org
Meer informatie? alt

Afstemmen op
jouw doelgroep

Toegankelijke websites: dat is waar wij ons sterk voor maken. Usability staat bij Keistoer hoog in het vaandel. Ook jouw website stemmen we volledig af op de kenmerken en uitdagingen van jouw doelgroep. Weten hoe?