Privacywetgeving AVG

Is jouw website, webshop of app AVG proof?

Ben jij al AVG proof?

De meeste websites verzamelen gegevens en data van bezoekers. Denk hierbij aan het invullen van een contactformulier of aanvraagformulier waarbij je een naam, e-mailadres of telefoonnummer achter laat. Maar ook veel websites of webshops gebruiken analysetools zoals Google Analytics om het gedrag van de bezoeker te kunnen analyseren met als doel om de website, webshop of app steeds te verbeteren voor de gebruiker.

Ben jij al op de hoogte?

Het is belangrijk dat ieder bedrijf op de hoogte is van de nieuwe privacyregels en per 25 mei 2018 voldoet aan deze wetgeving. Zorg er dus voor dat iemand binnen het bedrijf op de hoogte is van de regels en weet wat er aangepast dient te worden.

De AVG privacywetgeving geldt niet alleen voor je website of webshop, de wetgeving geldt organisatiebreed. Zo zullen de meeste organisaties een AVG beleid moeten opstellen waarin onder andere staat welke persoonsgegevens je verwerkt, op grond waarvan je deze mag verwerken, en welke technische en organisatorische maatregelen je hebt genomen om deze gegevens te beschermen.
De Autoriteit Persoonsgegevens geeft je hier verder advies over.

Invloed op je website/webshop

Het is nog steeds toegestaan om gegevens van bezoekers te bewaren. Als dit maar met een geldig doel is. Zo hebben webshops natuurlijk een naam en adres nodig van de klant om een product te versturen naar het gewenste adres.

Ook het gebruik van gegevens voor statistieken mag, zolang deze maar niet naar een specifiek persoon herleid kunnen worden.

Waarschijnlijk heeft de nieuwe AVG ook invloed op jouw website, webshop of app. Zo zal je de website mogelijk moeten aanpassen naar een beveiligde verbinding (via een SSL-certificaat) en zal het privacy statement op de website aangepast moeten worden. Gebruik je Google Analytics? Dan zal je via Google Analytics de 'Amendement gegevensverwerking' moeten accepteren en 'gegevens delen' moeten uitschakelen. Keistoer kan je hierbij helpen!

Wat kan Keistoer voor je doen

Om onze klanten vooruit te helpen, kunnen we een beknopte AVG inventarisatie maken, deze is specifiek gericht op je website, webshop of app, waarbij advies gegeven wordt over hoe je op dit vlak aan de AVG privacywetgeving kunt voldoen.

Wil je dat wij een website, webshop of app inventarisatie maken? Dan komt in deze inventarisatie onder andere aan bod:

  • Inventarisatie datagebruik
  • Inventarisatie toegang beheersystemen
  • Inventarisatie gebruikte externe software en advies over de benodigde aanpassingen, waaronder Google Analytics.
  • Advies over cookie gebruik
  • Beveiligde verbinding verzorgen (SSL-certificaat)
  • Advies over het Privacy Statement, met daarin:
    - Datagebruik
    - Informatieplicht
    - Rechten

Wil je graag de website, webshop of app inventarisatie door ons laten maken of heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op!

Wat doen we zelf voor de AVG?

Keistoer neemt zelf onderstaande maatregelen ten aanzien van de AVG:

  • Opstellen intern AVG beleid
  • Aanwijzen Privacy expert
  • Afschermen van eigen statistiekentools die intern gebruikt worden voor het analyseren van websites, zodat deze data niet herleidbaar is naar een persoon
  • Keistoer zal op korte termijn al haar klanten een verwerkersovereenkomst toesturen
  • Keistoer zal met alle direct samenwerkende partijen een verwerkersovereenkomst afsluiten

Kortom; het is dus belangrijk om inzicht te hebben in de nieuwe AVG zodat ook jouw organisatie klaar is voor de nieuwe wetgeving op 25 mei. Kunnen wij je daarbij helpen?



Neem contact op met Keistoer



Wij hebben deze informatie zo zorgvuldig mogelijk samengesteld om onze klanten een beeld te geven wat de nieuwe wetgeving voor invloed heeft op het gebruik van persoonsgegevens. Ondanks dat kunnen er geen rechten ontleend worden aan deze informatie en is de klant zelf verantwoordelijk voor het naleven van deze wetgeving die per 25 mei 2018 in zal gaan.

Heb jij een interactieve uitdaging?

Wij bijten ons er graag in vast!
Laat het ons weten!