Ga terug

Groeistrategie: focus op een succesvolle toekomst

Wat je ook doet: om goed beslagen ten ijs te komen heb je een concrete strategie nodig. Een groeistrategie houdt je gefocust op de toekomst en voorkomt stilstand, of erger, achteruitgang. Niet alleen jouw bedrijf verandert continu, maar de verwachtingen van je klanten ook. Dus je groeistrategie moet hierin meegroeien om bij te blijven.

Helaas ben je er tegenwoordig met alleen het maken van een nieuwe website of applicatie nog niet; dat is slechts het begin. Je blijft continu tijd en middelen inzetten om nieuwe bezoekers naar je website te trekken en de functionaliteit ervan te verbeteren.

📈

Wie online vooruit wil, moet eerst weten welke richting die uit moet.

Misschien breid je je bedrijf uit naar nieuwe (internationale) markten of ga je je producten nu ook online verkopen, maar weet je nog niet precies hoe dat tot uiting moet komen op je website. Op basis van bijvoorbeeld A/B-tests bepaal je de richting die de meeste conversies oplevert. Het is een doorlopend en organisch proces. Wat voor een ander werkt, werkt niet per definitie ook voor jou.

Een groeistrategie houdt je gefocust op de toekomst Een groeistrategie houdt je gefocust op de toekomst

A/B-testing

Bij een A/B-test krijgt een deel van de gebruikers versie A van je website te zien en een ander deel versie B, tegelijkertijd en zonder dat zij daar iets van merken. Je test daarmee individuele en vooral kleine verschillen, zoals de kleur van een knop of een belangrijke slagzin.

Versie A heeft bijvoorbeeld een groene bestelknop en versie B een blauwe. Of versie A bevat je oude slogan en versie B je nieuwe. Op basis daarvan kun je exact en statistisch onderbouwd bepalen welke het meest effectief is en tot de meeste conversies leidt.

Blijf op de hoogte

Wil je op de hoogte blijven van de nieuwste technologieën en hoe deze jouw bedrijf gaan helpen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Eén merk, offline én online

Jouw bedrijf en jouw merk staan ergens voor. Misschien heb je een familiebedrijf dat al decennia bestaat en ben je trots op het vakmanschap dat daaruit is voortgevloeid. Of misschien heeft jouw organisatie een uitzonderlijke focus op duurzaamheid en wil je dat in alle aspecten van je werkzaamheden en uitingen naar de buitenwereld laten terugkomen en uitstralen.

Het is belangrijk dat je merk zowel offline als online één lijn trekt, zodat er nooit verwarring over kan ontstaan en je klanten weten wat ze van je kunnen verwachten. Dat maakt een allesomvattende groeistrategie extra belangrijk. Daarin kijken we niet alleen naar je interne processen, maar ook je externe uitingen, zoals je website en huisstijl. En deze stellen we waar en wanneer nodig bij, zodra je toekomstplannen en doelen wijzigen.


Ook meer groei?

Keistoer denkt van begin tot eind met je mee om je bedrijf het beste digitale resultaat te laten behalen. Interesse?

Let's meet!
Ruud van Ham
Ready... Let’s go! 👋

Klaar om je digitale uitdagingen aan te pakken? Wacht niet langer en schakel onze expertise in!

neem contact op